Blog week 5

Dit is mijn blog over de vijfde week stage. Hier vertel ik wat ik allemaal heb geleerd en wat ik gedaan heb in de vijfde week stage.

Week 5

Week 5 van mijn stage zit er ook op en heb ik weer veel gedaan. We zijn deze week vooral bezig geweest met de storing in de Landal app. De Landal app wordt veel gebruikt om in te checken ipv. een "normale" incheck. Hier krijgen gasten dan ook een sleutel in de app voor de bungalow en het zwembad, deze kunnen zij delen met hun reisgezelschap. Maar de app heeft al een paar weken verschillende storingen. Hierdoor konden gasten niet meer hun reservering inzien en dus ook niet meer de sleutel zien en in de bungalow komen. Wij zijn doordeweeks to vijf geopend en moesten dus alle reserveringen en de fysieke sleutelkast na-checken. Dit om te zien wie wel en wie geen fysieke sleutel had. Die hebben we verdeeld per vijftig en in enveloppen gedaan en meegegeven aan de beveiliging, zodat hij de langs kon brengen. Voor de rest heb ik zoals elke week gewoon meegewerkt en dat vind ik gelukkig nog steeds erg leuk. 

Weekopdracht 

Reflectie periode 1
De eerste paar weken heb ik vooral meegekeken met de werkzaamheden.
Zoals in en uitchecken, het telefoneren en het ontdekken van alle systemen die ze hier gebruiken. De eerste twee weken was het echt een beetje meekijken, de weken erna kon ik steeds meer doen. Dat vond ik fijn, want het zelf doen is natuurlijk het leukste. Mijn doel was dan ook dat ik mee kon helpen met in en uitchecken en ook dat ik zelf de telefoon op kon nemen. Daarvoor heb ik veel vragen gesteld en je kreeg ook heel veel informatie zelf al. Vaak gingen de vragen die ik stelde aan collega’s over de systemen, want dat zijn er nog wel wat. Of hoe ik het beste op vragen kan antwoorden van gasten. In het begin weet je ook nog bijna niks natuurlijk, dus je hebt wel het gevoel alsof je alleen maar aan het vragen bent. Aan gasten stelde ik wat ander soort vragen. Dus bijvoorbeeld als er in de bungalow wat stuk is, dan vraag je eerst wat het bungalownummer is. En daarna vraag je of er een collega van de technische dienst mag langskomen als er niemand in de bungalow is. Ik zou mijn houding naar gasten wel redelijk gastvrij beoordelen. Ik blijf voor mijn idee altijd wel netjes en beleefd naar de gast toe. Zelf vond ik systemen op het begin wel wat ingewikkeld, wat logisch is. Maar hoe meer ik het deed hoe makkelijker dat ging. Zo begon ik met een paar keer een bowlingbaan reserveren en betalen, dat was dan wel makkelijk. Met feedback ga ik voor mijn gevoel ook wel goed om, ik probeer er altijd wat mee te doen. Ik vind het ook fijn als iemand zegt van misschien kun je dit zo of net wat anders doen. Ik vat het niet negatief op, maar meer als verbeterpunt. 
Bijvoorbeeld dat Kelly een keer zei dat ik in de ochtend wat enthousiaster goedemorgen mag zeggen. Dat vat ik dan ook niet negatief op, maar dat had ik zelf dus niet door. Ook omdat ik soms in de ochtend nog niet helemaal wakker ben. Dus dat is dan wel fijne feedback, daar kan je wat mee. Maar ook bijvoorbeeld dat ik de bungalows “huisjes” noemde. Dat is natuurlijk ook fijne feedback, want het zijn bungalows en geen huisjes. Sindsdien let ik daar ook op en zeg ik dat vrijwel niet meer. Eigenlijk heb ik nog niet veel feedback aan collega’s zelf, omdat ik zelf ook nog veel te weten moet komen. En ik leer super veel van mijn andere collega’s, zo heb ik ook geleerd hoe ik het beste een whatsappje of e-mail kan beantwoorden. Wat ik boeiend vind aan met verschillende gasten werken is, dat elke werkdag anders is. Ook leer je heel erg van het gedrag wat bepaalde gasten vertonen. Dat vind ik ook erg leuk, want met dit werkgebied moet je dat ook wel kunnen. Ik krijg daarom ook goede energie als gasten blij de deur hier uitgaan. Wat ik geleerd heb van dit verslag maken is, dat ik al best wat heb geleerd in de eerste paar weken van mijn stage. En dat ik hier wel op mijn plek zit voor de komende tijd.

545 woorden